بازی های جالب آندروید

تویوتا راو ۴ جدید رونمایی شد

۸ فروردین ۱۳۹۷

در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸، نسل جدید تویوتا راو ۴ معرفی شد. این محصول، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای دنیا است که با ظاهر اسپرت و پیشرانه‌ی متنوع، از جمله مدل هیبرید ارائه می‌شود.

تویوتا احتمال می‌دهد که در آینده‌ی نزدیک، فروش راو ۴ از سدان‌های محبوب کمری و کورولا، پیشی‌ بگیرد. تنها در آمریکا، سالیانه ۴۰۰ هزار دستگاه از نسخه‌های مختلف راو ۴ فروخته می‌شود که نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد رشد داشته است. جایگزینی یک خودروی کاملا جدید با محصولی که فروش بالایی دارد، چالش‌برانگیز خواهد بود. تویوتا به نوسازی انقلابی مدل‌‌های خود شهرت دارد و حالا با نسل پنجم راو ۴، ۲۲ سال پس از تولید نسل اول، کاملا متفاوت از مدل قبلی عمل کرده است.

Toyota RAV4

سبک طراحی جدید تویوتا موسوم به TNGA، پس از پریوس و C-HR، در راو ۴ مدل ۲۰۱۹ نیز اعمال خواهد شد. محبوب‌ترین کراس‌اور تویوتا، در بدنه و چراغ‌ها دارای خطوط تیز و فارغ از خمیدگی است تا چهره‌ای تهاجمی و اسپرت داشته باشد. در مقایسه با نسل فعلی که در ایران نیز حضور دارد، طول راو ۴ جدید کوتاه‌تر خواهد بود و عرض بیشتری خواهد داشت. این خودرو، با رنگ سقف متفاوت از بدنه قابل سفارش است و در مجموع، بزرگ‌تر از نمونه‌ی فعلی و شبیه به یک خودروی آف‎رود جلب توجه می‌کند. فاصله محورهای راو ۴ جدید، کمی بیشتر شده است که احتمالا تأثیر مثبتی در فرمان‌پذیری و مانورهای تند خواهد داشت. این محصول، لبه‌های سپر نزدیک‌تری به چرخ‌های طرفین دارد که در پارک‌ کردن و حرکت با سرعت پایین، راه‌گشا است.

Toyota RAV4 2019

در بحث فنی، سیستم تقسیم هوشمند گشتاور برای راو ۴ مدل ۲۰۱۹ قابل انتخاب خواهد بود تا ۵۰ درصد قوای محرک، به چرخ‌های عقب منتقل شود و باقی، بین چرخ‌های جلو تقسیم شود. این فناوری در شرایط حرکت با سرعت ثابت، انتقال گشتاور به چرخ‌های عقب را قطع می‌کند تا مصرف سوخت کمتری در حالت تک دیفرانسیل داشته باشد. راو ۴ جدید، دارای ۳ نوع سیستم دودیفرانسیل (AWD) خواهد بود که با قیمت‌های متفاوت و بنا به هزینه‌ی مشتری، قابل سفارش هستند. حتی برای نمونه‌ی هیبرید، فناوری چهارچرخ محرک اختصاصی ارائه شده است که AWD-i نام دارد و نسبت به گذشته، ۳۰ درصد گشتاور بیشتر به چرخ‌های عقب می‌دهد.

Toyota RAV4 2019

فعلا تغییری در پیشرانه و قوای فنی راو ۴ مدل ۲۰۱۹ انجام نخواهد شد؛ اما تویوتا قول داده است که مصرف سوخت و هزینه‌های جانبی خودرو کمتر شود. ارزان‌ترین مدل راو ۴، دارای گیربکس اتوماتیک جدید و ۸ سرعته خواهد بود؛ اما در نمونه‌ی هیبرید، از جعبه‌دنده‌ی CVT قدیمی استفاده می‌کند. این کراس‌اور، همچنان از موتور ۲.۵ لیتری در نمونه‌ی پایه نیرو می‌گیرد که قدرت ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. نمونه‌ی هیبرید هم با مجموع قدرت ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتن‌متر ارائه می‌شود که از ترکیب پیشرانه‌ی بنزینی ۲.۵ لیتری به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و دو موتور برقی جریان متناوب (AC) تأمین می‌شود. موتور الکتریکی روی محور جلو، ۱۴۱ اسب بخار و موتور دیگر روی محور عقب، دارای ۶۷ اسب بخار خواهد بود.

Toyota RAV4 2019

مدل جدید راو۴، فضای داخلی ساده‌تری دارد. کلیدها کمتر از قبل هستند و حالتی مینیمال فراهم شده است. نمایشگر استاندارد، ۷ اینچ و در نمونه‌ی گران‌تر، ۸ اینچ است. بسیاری از فناوری‌های مدرن مثل دوربین عقب، ناوبری ماهواره‌ای و ارتباط بلوتوث، در همه‌ی نسخه‌ها وجود دارند؛ اما در ازای پرداخت مبالغ بیشتر، می‌توان از امکاناتی مثل سیستم صوتی ۸۰۰ وات و ۱۱ اسپیکر ساخت برند JBL استفاده کرد.

Toyota RAV4 2019

مقاله‌های مرتبط:

از مهم‌ترین تفاوت‌های راو ۴ جدید نسبت به گذشته، باید به ارتقاء سیستم‌های ایمنی اشاره کرد. آپشن‌های بااهمیت، مثل تشخیص عابر پیاده، سیستم جلوگیری از برخورد، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تنظیم خودکار روشنایی اصلی، احتمالا به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌های راو ۴ وجود خواهد داشت. مدل‌های بالاتر، دارای فناوری خودران سطح ۲ خواهد بود که خودرو را بین خطوط هدایت می‌‌کند و به کمک کروز کنترل هوشمند، کاهش و افزایش سرعت را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. راو ۴ جدید با سیستم تشخیص علائم راهنمایی کنار جاده قابل سفارش است و در صورت بی‌توجهی راننده، هشدار خواهد داد.

قیمت‌گذاری نسل جدید راو ۴، به زمان پیش‌فروش در زمستان امسال موکول شده است. ارزان‌ترین مدل از نسل فعلی راو ۴، با ارزشی حدود ۲۵ هزار دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود.