بازی های جالب آندروید

بهترین خودروهای مسابقه‌ای در تاریخ پورشه

۴ اسفند ۱۳۹۶

پورشه در سری جدید ویدئویی، از پنج خودروی اسپرت مسابقه‌ای تاریخ خود نام می‌برد که پورشه ۵۵۰ اسپایدر در رتبه نخست جای دارد.

فصل دوم سری تاپ فایو (Top 5) پورشه با قسمت دوم ادامه پیدا کرد و این‌ بار نوبت برجسته‌ترین خودروهای اسپرت مسابقه‌ای در تاریخ‌ خودروساز آلمانی است. دِرِک بِل با پنج عنوان قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، داستان پنج خودروی موفق پورشه را در مسابقات اتومبیل‌رانی طی پنج دهه مختلف توضیح می‌دهد.

911gt1

جایگاه پنجم به پورشه ۹۱۱GT1 سال ۱۹۹۵ می‌رسد که با آئرودینامیک فوق‌العاده و پیشرانه ۳.۲ لیتری مجهز به دو توربوشارژ برجسته شده است. پورشه تنها ۲۱ دستگاه از این خودروی ارزشمند تولید کرد و در سال ۱۹۹۸ با یکی از آن‌ها عنوان قهرمان مسابقات لمانز شد.

 Porsche 904

جایگاه بعدی متعلق به کاررا ۹۰۴GTS با ۱۰۰ نسخه تولیدشده است. این اولین خودرو در تاریخ خودروساز اشتوتگارت است که از نام GTS استفاده می‌کند. ترکیب شاسی فولادی با ساختار فایبرگلاس، به‌طور همزمان این خودرو را بسیار مستحکم و سبک می‌سازد. قدرت خودرو از یک پیشرانه ۶ سیلندر با ۱۸۰ اسب بخار تأمین می‌شود که با جعبه‌دنده ۵ سرعته هماهنگ شده است.

 Porsche 917

سومین خودرو پورشه ۹۱۷KH است؛ در دهه ۱۹۷۰ پورشه اولین پیروزی خود در سری مسابقات لمانز را با ۹۱۷ ثبت کرد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه بوکسر ۴ لیتری ۱۲ سیلندر مجهز به سیستم هواخنک با ۶۰۰ اسب بخار قرار دارد. با توجه به وزن کم آن که تنها حدود ۸۰۰ کیلوگرم است، خودروی پورشه ۹۱۷ توانست با موفقیت به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما همان‌طور که بل در ویدئو می‌گوید، خودرو در همین سرعت باقی ماند.

 Porsche 962

پورشه ۹۶۲C متعلق به دهه ۸۰ میلادی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد؛ اما در واقع خودروی مسابقه‌ای پورشه مورد علاقه بل است. در ویدئو بل به اشتباه حجم پیشرانه را ۳.۲ لیتر می‌گوید؛ اما در حقیقت پیشرانه با حجم ۳ لیتری تولید شده است. 

در این میان تنها یک خودرو وجود دارد که می‌تواند جایگاه نخست بهترین پورشه را به دست آورد و آن هم پورشه ۵۵۰ اسپایدر است؛ خودرویی زیبا، کاملا آلومینیومی، همراه با پیشرانه کوچک. قابلیت رانندگی آسان و در عین حال سادگی طراحی از ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌رود

 

دانلود