بازی های جالب آندروید

بخش چهارم دوره جامع آموزش UI و UX – روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

۱۰ آذر ۱۳۹۶

اگر با جستجو کلماتی مثل روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX وارد این صفحه شدید یا دوست دارید از اول مطالب این دوره آموزشی را دنبال کنید، پیشنهاد می کنم اینجا کلیک کنید تا سرفصل ها را به صورت کامل مشاهده کنید و تصمیم بگیرید که آیا این دوره مناسب شما است یا نه.

در بخش اول این دوره با هرآنچه که باید درباره رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری بدانیم آشنا شدیم:

بخش اول دوره جامع آموزش UI و UX – آنچه که باید بدانید

در بخش دوم یاد گرفتیم چگونه برای طراحی تجربه کاربری آماده شویم:

بخش دوم دوره جامع آموزش UI و UX – مقدمه

در بخش سوم هم شناخت کاربر یا کاربرپژوهی را بررسی کردیم:

بخش سوم دوره جامع آموزش UI و UX – شناخت کاربر یا کاربرپژوهی

علم روانشناسی علم پیچیده و گسترده ایی است. اما تاحالا به صورت تخصصی در زمینه طراحی تجربه و رابط کاربری بررسی نشده و قواعد و تکنیک هایی برای استفاده از این علم شیرین در فناوری تنظیم نشده است، البته تا قبل از انتشار این قسمت!!

چطور کاربر را کنترل کنیم؟

بعد از شناخت کاربر، نوبت به کنترل کاربر می‌رسد. کنترل کاربر و هدایت کاربر به سمتی که ما قصد داریم یکی از کارهایی است که خیلی سخت توسط نرم افزارها انجام می‌شود. ما مدام با نرم افزارهای ایرانی سروکار داریم که محیط‌های شلوغ و پیچیده و خسته کننده ایی دارند و یکی از نقاط ضعف اصلی این نرم افزارهاست. در این بخش به بررسی این چالش و راهکارها می‌پردازیم. از روانشناسی تخصصی طراحی گرفته تا کنترل چشم کاربر و هدایت بصری و آشنایی و استفاده از ابزارهای کاربردی در این زمینه.

روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

تکنیک‌هایی را یاد خواهیم گرفت که با استفاده از آن بتوانیم بهتر با کاربران ارتباط برقرار کنم. یکی از مهم‌ترین کارهای ممکن که هر نرم افزاری نا خودآگاه قصدش را دارد: “ارتباط با کاربر” و تکنیک‌های روز دنیا در طراحی روابط کاربری را یادخواهیم گرفت.

پس اگر شما هم قصد دارید کنترل کاربران خود را در دست بگیرید این جلسه مناسب شماست.

روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

در ویدیو اول راجع به تئوری گشتالت در طراحی صحبت خواهیم کرد و به اصل روابط بصری در طراحی خواهیم پرداخت.

در دومین ویدیو راجع به روانشناسی لوگو صحبت می‌کنیم و با ارائه این جلسه آموزشی تئوری گشتالت را کامل خواهیم کرد. انتخاب اشکال مختلف تاثیرات مختلفی در رابط کاربری محصول شما خواهد داشت.

رابط کاربری پنجره اییست که ایرانیان از طریق آن، وبسایت، اپلیکیشن، یا سیستم نرم افزاری شما را تجربه می‌کنند. حتی پیچیده‌ترین کدها و ماهرانه‌ترین طرح‌ها محکوم به شکست خواهند بود؛

اگر

رابط کاربری فاقد کارایی لازم باشد.

روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

در ویدیو سوم راجع به کنترل چشم کاربر صحبت خواهیم کرد. اینکه چطور می‌توانیم توجه کاربر را به نقاطی جلب کنیم که ما می‌خواهیم. اگر تا حالا برایتان این سؤال پیش آمده که کاربران در زمان مواجه با یک سایت یا اپلیکیشن به کدام قسمت‌ها نگاه می‌کنند و یا این که جذاب‌ترین بخش اپلیکیشن یا سایت شما کجاست؟ می‌توانید در این جلسه پاسخ پرسش خود را پیدا کنید.

در ویدیو چهارم راجع به دیدگاه‌های روانشناسان در طراحی تجارب کاربری صحبت خواهیم کرد. توجه و دقت، حافظه، سرعت، خلاقیت، انعطاف پذیری و… از موارد مورد بحث ما در این جلسه خواهد بود.

در ویدیو پنجم راجع به چگونگی توجه به جزئیات در طراحی صحبت خواهیم کرد و شما را با مفهوم micro interaction آشنا خواهیم نمود. در یک بازار رقابتی این تکنیک خیلی به درد شما خواهد خورد. با نقشه حرارتی و کاربرد هیت مپ نیز به صورت کامل آشنا خواهیم شد.

در ویدیو نهم و دهم راجع به روانشناسی تخصصی رنگ‌ها صحبت خواهیم کرد. و با قواعد انتخاب رنگ در سیستم‌های نرم افزاری و روش‌های استفاده از آن به صورت تخصصی آشنا خواهیم شد. همچنین یاد خواهیم گرفت چطور برای افراد مبتلا به کوررنگی طراحی‌های خوبی انجام دهیم. نرم افزاری طراحی کنیم که هر کسی بتواند از آن استفاده کند!

در ویدیو یازدهم راجع به تأثیر هیچ در طراحی صحبت می‌کنیم. نحوه استفاده از فضای منفی در طراحی محیطی.

در ویدیو آخر راجع به تست ۵ ثانیه ایی که با آن می‌توانید تشخصی دهید در ذهن کاربر پس از دیدن محصول شما چه می‌گذرد صحبت خواهیم کرد.

رابط کاربری شاهراه اصلی ارتباط میان مغز انسان و محصول دیجیتال شماست.

روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

به همراه این جلسه آموزشی کتاب متدهای microinteractions و چند کتاب ارزشمند راجع به هدایت بصری کاربر قرار گرفته است.

آنچه در بخش چهارم دوره جامع آموزش UI و UX – روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX خواهید دید:

  •  روانشناسی تخصصی تجربه کاربری – هدایت بصری
  •  تیزر معرفی
  •  روابط بصری – تئوری گشتالت
  •  روانشناسی در طراحی لوگو
  •  کنترل چشم کاربر – هدایت بصری
  •  روانشناسی تخصصی طراحی تجربه کاربری
  •  micro interaction
  •  چشم طراح – چشم حقیقت بین
  •  تفکر طراحی
  •  روانشناسی تخصصی رنگ – تأثیر رنگ بر مخاطب
  •  روانشناسی تخصصی رنگ – طراحی برای افراد مبتلا به کوررنگی
  •  فضای منفی – حضور هیچ در طراحی
  •  تست ۵ ثانیه ایی – آزمون شفافیت

 

شما می توانید هرگونه سوال یا پیشنهاد خود را از طریق دیدگاه های همین پست مطرح بفرمایید.