بازی های جالب آندروید

آموزش بهینه سازی سایت برای موتور جستجو – سطح۲ ( آموزش سئو به صورت پروژه محور )

۲۱ بهمن ۱۳۹۶

آموزش سئو به صورت پروژه محور

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا SEO ، روند مناسب برای بهبود دید یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج یک موتور جستجو است. معمولا وب سایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند .

در واقع SEO باعث تجمیع درست اطلاعات موجود در وب سایت و جذب بیشتر مخاطب از طریق موتورهای جستجو می شود.

بهبود وضعیت سئو باعث:

  • افزایش ترافیک سایت
  • آگاهی از برند
  • برگشت سرمایه
  • افزایش قابلیت استفاده سایت
  • و بسیاری مزایای دیگر می شود.

در دوره جامع آموزش بهینه سازی سایت برای موتور جستجو قصد داریم به صورت عملی و پروژه محور از آموزش مقدماتی سئو تا مباحث پیشرفته مطالب را برای شما عنوان کنیم.

 

سطح ۱ دوره آموزش بهینه سازی سایت برای موتور جستجو 

 

 

 

موضوعاتی که در  سطح دوم دوره آموزش SEO دنبال می کنید، شامل موارد زیر است:

در ویدئوی شانزدهم به آموزش ابزار Search Console Preferences ابزار ترجیهی گوگل خواهیم پرداخت که به کمک آن شما قادر خواهید بود پیغام‌ها و اطلاع رسانی‌های گوگل در باب سایت خود را در ایمیلیان دریافت کنید.

در ویدئوی هفدهم به آموزش ابزار Site Settings تنظیمات سایت خواهیم پرداخت که با آن می‌توانید تعداد دفعات مراجعه و سرعت خزیدن یا همان Crawl کردن ربات‌های گوگل به سایت خود را کنترل کنید.

در ویدئوی هجدهم شما آموزش کار با ابزار حیاتی Change of Address گوگل را بطور کامل می‌آموزید.

اگر قصد انتقال کل اطلاعات سایت از یک دامنه به دامنه‌ای دیگر را دارید بدون اینکه کوچکترین لطمه‌ای به سئو سایت شما وارد نشود این ویدئو را از دست ندهید. از صفر تا صد بصورت یک مثال عملی پروژه محور مناسب برای انواع سایت با تمامی CMS های مختلف.

در ویدئوی نوزدهم به آموزش ابزار Google Analytics Property که تنظیمات مربوط به اضافه و حذف کردن ارتباط و مشارکت بین سایت و مالکیت آن در گوگل آنالیتیکز است، خواهیم پرداخت.

در ویدئوی بیستم به آموزش ابزار Users and Property Owners که مربوط به اضافه کردن کاربر، تعیین محدودیت و حذف کاربر از دسترسی کامل به استفاده از ابزارهای گوگل وبمستر است، خواهیم پرداخت.

فرض کنید سایت خود را به شخصی برای ارزیابی و بررسی وضعیت سئو سپردید که تجزیه و تحلیل کند و وی از شما می‌خواهد به گوگل وبمستر سایت شما هم برای بررسی دسترسی داشته باشد که در این موقع ۲ حالت برای شما وجود دارد: حالت اول اگر یادتان باشد در مرحله اول ثبت سایت در گوگل، کدی که گوگل به ما می‌دهد را درهاست یا سورس سایت قرار می‌دادیم تا تأئید مالکیت شود، اکنون این شخص می‌تواند این کار را انجام دهد و کد
آن را ما یا درهاست یا سورس سایت قرار دهیم که طبیعتاً این به دلیل مسائل امنیتی اصلاً صحیح نیست. اما در حالت دوم می‌شود با استفاده از این بخش گوگل این کار را هم با ملاحظات بیشتر و هم سریع‌تر انجام داد. که حتی می‌توانید دسترسی آن شخص در استفاده از ابزارهای گوگل وبمستر سایت خودتان را محدود کنید یا اجازه ویرایش چیزی را داشته باشد و هر زمان که مایل بودید آن را کات کنید.

در ویدئوی بیست و یکم به آموزش ابزار Verification Details خواهیم پرداخت که می‌شود گفت، مربوط به مباحث ویدئوی قبلی می‌شود. مشاهده و مدیریت گزارش دهی از آخرین تغییرات اعمال شده بر سطح دسترسی کاربران در استفاده از ابزارهای گوگل وبمسترتولز سایت شما؛ اینکه تاکنون به چه افرادی این اجازه استفاده از دسترسی را دادید، کدام یک محدودیت در استفاده داشتند و چه زمانی و تاریخی بوده است؟

در ویدئوی بیست و دوم هم آموزش استفاده از ابزار Associates را که در آن می‌توانید به فروشگاه و انجمن گوگل متصل شوید را می‌آموزید.

در ویدئوی بیست و سوم شما کار با بخش Messages گوگل وبمستر تولز که مربوط می‌شود به هشدارها و پیغام‌های گوگل را یاد خواهید گرفت.

در ویدئوی بیست و چهارم به آموزش کامل ابزار Html Improvements می‌پردازیم.

این ابزار بطور رایگان و خودکار اگر مسائلی مربوط به محتوای کپی یا همان Duplicate Content از قبیل اینکه اگر عنوان صفحه‌ای (Title tag) 2 بار در سایت تکرار شده باشد یا حتی اگر عباراتی را که برای عنوان صفحه می‌نویسید خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد به شما گزارش می‌دهد و دقیقاً آدرس تک تک صفحات را که چنین مشکلاتی دارند، در این قسمت لیست و گزارش می‌کند و همین طور همین فرآیندها برای توضیحات صفحه (Description Tag*escriptionTag تک تک صفحات رو که چنین مشکلاتی دارن، تو این قسمت لیست و گزارش می کنه و همین طور همین فرآیندها برای توضحیات صفحه ) هم صادق است. ضمناً اگر گوگل پی ببرد که صفحه‌ای محتوای غیرواقعی (محتواهایی که برای کاربر نیستند) دارد، آن‌ها را با الگوریتم‌های خاص خودش تشخیص داده و در این قسمت برای شما گزارش می‌کند.

در ویدئوی بیست و پنجم به آموزش ابزار Structured Data گوگل وبمسترتولز خواهیم پرداخت که مربوط می‌شود به بهینه سازی کدهای سایت از لحاظ سئو برای گوگل، خوانا و قابل فهم کردن کدها برای ربات گوگل.

در ویدئوی بیست و ششم آموزش کامل ابزار Search Analytics را خواهید آموخت که یک بخش هیجانی برای مدیران سایت‌ها محسوب می‌شود. می‌توانید پی ببرید که سایت شما با چه کلماتی در کدام صفحه و در چه رتبه‌ای از صفحه گوگل قرار دارد.

مثلاً سایت شما با کلمه X در کدام صفحه و درکدام رتبه و با کلمه Z در کدام صفحه و رتبه گوگل قرار دارد. می‌توانید به میزان اهمیت و محبوبیت کلیدواژه‌های پرتکرار و تأکیدی و هدفتان در نزد گوگل و کاربران پی ببرید و همچنین از یک کلمه خاص مثلاً X تاکنون چه میزان کاربر ورودی از گوگل به سایت داشته‌اید.

در ادامه به روش هائی که می‌توانید میزان محبوبیت یا همان CRT سایت نزد گوگل و کاربران را بالا ببرید می‌پردازیم. همچنین به الگوریتم محاسبه آنها خواهیم پرداخت. در پایان هم با معرفی و آموزش یک نرم افزار کاربردی در این زمینه که با آن می‌توانید تعیین موقعیت جایگاه کلیدواژه‌های مدنظر سایت خودتان را تا نتایج ۱۰۰ گوگل بسنجید، این بخش را به پایان می‌رسانیم.

در ویدئوی بیست و هفتم آموزش ابزار Link to your Site گوگل را یاد خواهید گرفت.

شما پس از مشاهده این ویدئو به این توانائی می‌رسید که پی ببرید به اینکه چه سایتهایی به شما لینک داده‌اند، چه تعداد لینک از سایتتان در چه سایت‌هایی قرار دارد. مثلاً لینک یا همان آدرس صفحه A سایت ما در کدام صفحات سایت X قرار دارد و به چه تعداد؟ و اینکه آیا این لینکها فالو هستند یا نوفالو؟

می‌توانید تمام این اطلاعات و آمار را در قالب یک فایل اکسل بصورت گزارشات ریز و تفصیلی برای تجزیه و تحلیل شخصی خودتان دریافت کنید. در واقع موضوع کلی این بخش با توجه به نام آن، لینکهائی که به سمت سایت ما می‌آیند، می‌باشد.

همچنین در ادامه به لیستی از عناوین Anchor Text های سایت خودتان می‌توانید، دسترسی داشته باشید.

اما Anchor Text چیست؟ کلماتی هستند که در سایت خودمان آنها را لینک می‌دهیم به صفحه‌ای دیگه که این کلمات می‌توانند در محتوا یا نام دسته و برگه یا حتی برچسب‌ها باشند. در این جا می‌توانید لیستی کامل از تمام Anchor Text های ایجاد شده سایت خودتان را مشاهده و دریافت کنیم.

در ویدئوی بیست و هشتم به آموزش استفاده بهینه از ابزار Internal Links که مربوط می‌شود به لینکهای داخلی سایت می‌پردازیم.

می‌توانید به لیست کامل Anchor Text های سایت خودتان دسترسی داشته باشید. این بخش با بخش قبلی در خصوص Anchor Text ها فرق دارد. در ویدئوی قبلی ما می‌توانیم تنها نام ا Anchor Text های سایت را ببینیم. اما در این قسمت ما می‌توانیم به ارتباط بین Anchor Text های سایت پی ببریم. بدین شکل که مثلاً کلمه آموزش سئو به کدام صفحه از سایت ما لینک شده و بررسی کنیم آیا این دو صفحه که با واسطه یک Anchor Text لینک شده‌اند، مرتبط هستند یا خیر؟ و یا حتی ارتباط آنها را چک کنیم که لینک به ۲ صفحه فعال، مرتبط است یا خیر؟

در ویدئوی بیست و نهم با مشاهده آموزش بخش Manual Actions می‌توانید سایتتان را از لحاظ پنالتی شدن در گوگل چک کنید که آیا سایت شما مورد جریمه گوگل واقع شده یا خیر؟

در ویدئوی سی‌ام به آموزش ابزار International Targeting گوگل وبمستر تولز خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید برای موفقیت در هر چیز فارغ از علاقه و تلاش و توکل، تمرکز نیز لازم است. در سئو هم یکی از الزامات موفقیت، تعیین زبان و تعیین موقعیت کشور هدف است. برای گوگل مهم است که سایت شما برای چه زبان و گویشی فعالیت می‌کند و همچنین در راستای فعالیت کاری خودش به چه محدوده جغرافیایی معطوف است. که در این ویدئو اینها را یاد می‌گیرید و می‌آموزید که چطور این تعیین زبان و تعیین کشور هدف را به گوگل نشان دهید.

 

در صورت هرگونه سوال یا نظری می توانید از طریق دیدگاه ها آن را مطرح کنید.